FC Twente stroopt de mouwen op!! |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 01 - 10 - 2013

< Z >

Een waterig zonnetje verscheen in de loop van de ochtend, op weg naar Hengelo, waar de 9e voetbaldag voor gehandicapten met FC Twente was. De organisatie had er zin in. “Het is 20 maart, het voorjaar kan beginnen……………………!!!”
Dit ging echter anders. Het waterige zonnetje moest het afleggen tegen de grijze wolken en niet veel later vielen de “witte bijen” sierlijk naar beneden. Gelukkig was er lekkere warme soep geregeld voor de opbouwers van het evenement ,zodat er weerstand werd geboden tegen de ijzige kou.

Om 13.30 stonden de cliënten van DTZC allemaal klaar op het veld om de selectiespelers van FC Twente te ontvangen. Dat was even een “zoektocht” omdat de spelers zich lekker warm hadden “verstopt” in dikke jassen en mutsen. Het onderscheiden van de spelers was nu wel wat moeilijker, maar dat mocht de pret niet drukken. Er werd volop geknuffeld, handen geschud, high-fives gegeven en natuurlijk handtekeningen gescoord.
De teams opnoemen en de shirts uitdelen, was weer net als andere jaren, een leuke georganiseerde chaos. Alles liep door elkaar, ze hadden het goede shirtje niet aan, konden de spelers niet vinden……ga zo maar door. Maar als de scheidsrechters fluiten voor aanvang van het toernooi, staan er altijd complete teams.
Net als andere jaren moesten de “nieuwe spelers” van FC Twente even wennen aan de situatie. Maar al snel werden er “vriendschappen voor het leven” gesloten. Voor de “oude spelers” was het vooral een geweldig weerzien van cliënten die ze een jaar lang gemist hadden. Maar voetbalplezier staat centraal op deze middag.
Ondanks de snijdende kou was het een hartverwarmend gebeuren, werd er veel gelachen en gejuicht met elkaar. Op de achtergrond speelde Rintintin, de drumclub van De Twentse zorgcentra vol energie, om vooral ook warm te blijven. I.p.v. limonade etc. was er warme koffie en thee welke veel genuttigd werd.
In de pauze kreeg Robbert Nijhuis, directeur van SKO, de microfoon van “spreekstalmeester, Paul Schabbink” in handen . Hij bracht stichting GOAL een cheque van maar liefst €2000,- wat hij had ingezameld bij de heropening van zijn zaak. Deze werd onder luid gejuich ontvangen!!
Meteen na de pauze werden de kleine finales gespeeld. En uiteindelijk de grote finale die gespeeld werd door FC Techniek met Andreas Bjelland, Edson Braafheid en Wout Dronkers en FC Mouw’n opstroop’n met Edwin Gyasi, Tim Breukers en Youri Mulder. Het werd een zeer gelijk opgaande strijd met als uitslag 1-1 op het scorebord. De “Golden GOAL” moest uiteindelijk het lot bepalen. Daardoor moest FC Techniek na langdurig “tikkie-Takkie” het afleggen tegen FC Mouw’n Opstroop’n.
Met deze winnaar gaat FC Twente de laatste wedstrijden van de competitie in met een boodschap, meegegeven door de cliënten van DTZC: “MOUW’N OPSTROOP’N”………… Dat worden 21 punten!!!