Mooi Motorspektakel |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 01 - 10 - 2013

< Z >

De zomer van 2013 kan niet op. Fantastisch weer en een enorme sfeer. Zo ook bij het Motorspektakel op de LosserHof. De mensen van spits “Moekotte” melden zich rond 17.30 uur om eerst even wat te eten in het Ontmoetings Centrum (OC). Ze moeten flink eten want hun wacht de “zware” taak om ‘s avonds te assisteren bij dit geweldige evenement. Na het eten het feestplein op met tafels, stoelen, een bar, stroom etc. De mannen van Moekotte zijn gretig en pakken flink aan.
Intussen is zangeres Merel met de technici gearriveerd en ze bouwen het geluid op. Dit gebeurt altijd in de truck van Hero, de voorzitter van de “Tukker Truckers”. Fantastisch!! Met z’n allen zijn ze ruim op tijd klaar voor het spektakel losbarst.
De eerste motorrijders komen binnen en ook de cliënten komen met hun begeleiders/familie op het geluid af. Het plein stroom in een kwartier lekker vol. De hoogste tijd dus om alle mensen toe te spreken en de motorrijders de opdracht te geven om de route te verkennen. Harry olde Keizer had samen met een aantal cliënten de route uitgezet. Harry gaat de eerste ronde dus ook voorop met zijn motor om iedereen wegwijs te maken. Eenmaal terug barst het “spektakel” los. Iedereen bestormt de motorrijders om achterop te mogen, naast hen te zitten in het zijspan of mee te rijden in een Buggy of Porsche. Louter en alleen blije gezichten op het plein.
Achter de bar worden door de vrijwilligers drankjes verkocht, evenals broodjes frikandel die gretig aftrek vinden. De mensen van Moekotte helpen de cliënten om veilig op- en van de motoren te komen. Merel zingt samen met cliënten “Oehoerend hard”, dus het sfeertje is compleet.
Als het gezellig is, vliegt de tijd. Het werd dus al (te) snel donker en de cliënten gingen vol adrenaline richting hun woning, maar met een lach van oor tot oor. De mensen van Moekotte pakten het plein leeg en gingen ook vol enthousiasme terug naar het OC. Daar werd nog even gezellig nagebabbeld en gedronken. Iedereen was het erover eens: “Met Moekotte en Merel: Mooi Motorspektakel!”