Lustrum voetbaldag met FC Twente! |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 17 - 04 - 2014

< Z >

Het beloofde een memorabele dag te worden op het trainingscomplex van FC Twente. Want voor de tiende keer kwam er fantastisch bezoek voor de selectie. Mensen met een verstandelijke beperking van De Twentse Zorgcentra kwamen weer op voetballes. Samen met de profs van FC Twente speelden ze samen een toernooi. De rol van de profs is dat ze “speler/coach” zijn van hun team en daarmee verantwoordelijk zijn voor 9 mensen met een verstandelijke beperking.
Extra aandacht werd er aan geschonken omdat dit de 10e editie was. Ballonnen werden opgelaten als officiële opening, live muziek langs het veld, speciale shirts met voor iedereen rugnummer 10 en voor alle deelnemers en supporters een schitterende bidon voorzien van de logo’s van de deelnemende instanties: FC Twente, Menzis, De Twentse Zorgcentra en GOAL.
Er werd flink gestreden voor medailles en de bekers maar uiteindelijk won FC Skolderduw het van FC Gröskorrels in een zinderende finale.
Met een grote polonaise werd het toernooi beëindigd en ging iedereen moe, maar vooral voldaan terug naar huis.