Adventstocht Losserhof |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 17 - 12 - 2015

< Z >

Traditioneel begint de voorbereiding van de Adventstocht met een goed gevulde maag. De mensen van Stevens Orthesebouw weten dat inmiddels. Met z’n allen gingen ze heerlijk aan de patat met een snack of aan de bami. Na een regenachtige dag was het gelukkig weer droog, maar jammer genoeg bleek dat maar voor even. Want net met de start van de Adventstocht kwam er weer langdurige (mot)regen. Edoch, cliënten, begeleiders, familie en de mensen van Stevens Orthesebouw lieten zich niet uit het veld slaan en kwamen massaal op de Adventstocht af. Per slot van rekening gingen Maria en Jozef op reis terwijl “het hageld’ en sneeuwde en het was er zo koud…..” Ondanks de regen een opgewekte stemming bij de groepen die langs allerlei Kerstfiguren liepen die een deel van het Kerstverhaal vertelden. Bij de Wollewei kwamen de mensen bij de stal terecht waar Jezus geboren moest worden. Er werd daar gezongen en er was warme chocolademelk, glühwein en heerlijke wafels en oliebollen. Al met al een sfeervol tafereel waar iedereen zichtbaar van genoot, ondanks dat niet de engelen, maar de regen uit de hemel neerdaalde.