Adventstocht 't Bouwhuis |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 11 - 12 - 2015

< Z >

Met een goed gevulde maag begonnen de mannen van De Groot Vroomshoop aan een tochtje over ’t Bouwhuis terrein. Op zoek naar de cliënten die willen deelnemen aan de Adventstocht, maar geen duwer hadden voor hun rolstoel, of een arm om op te steunen. Ze hadden er allemaal zin in. Gelukkig geen hagel en sneeuw, welke Maria en Jozef moesten trotseren, maar verder waren alle ingrediënten aanwezig voor het échte Kerstverhaal.

Bewoners, begeleiding en de mannen van De Groot Vroomshoop liepen een tocht van ongeveer 1.5 km waar ze allerlei Kerstfiguren tegenkwamen (Herders, Engelen, Maria’s, Jozef’s) die een stukje vertelden van het Kerstverhaal. Elk stukje werd afgesloten met een Adventsliedje. Uiteindelijk kwamen ze in een stal terecht, waar met Kerstmis het kindeke wordt geboren.

Ondanks de kou, was het een “warm” gebeuren waar iedereen zichtbaar van genoot. In de Samenloop werd genoten van wafels met warme saus en chocolademelk met slagroom, glühwein en natuurlijk Kerstmuziek.

Kortom: Het gevoel van……… het scoren van een echte GOAL!!