Een hete Le Tour De Goal |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 03 - 07 - 2015

< Z >

De koorts naar Le Tour De GOAL liep op de dag zelf op naar een absoluut hoogtepunt. Buiten was het maar liefst 37 graden. In de zon liep deze zelfs op tot boven de 40, maar wat was het een “cool” evenement.

’s Morgens om 7.30 uur verzamelde het peloton zich op de LosserHof. Daar kregen ze allemaal een nieuw shirt en werd de burgemeester van Losser ook beëdigd als de burgemeester van het peloton. Na een gepland startschot van de carbidfiets, die ietwat vals alarm af gaf ging het peloton van start richting het Dijkhuis in Borne.

Om 10.00 uur aankomst aldaar. Prachtig versierd rondom het gebouw en er was zelfs gekalkt op de straat. Burgemeester Welten van Borne en de bestuurders van TMZ waren aanwezig om met de cliënten te fietsen op de fietsen van Huka, de hoofdsponsor van Le Tour De GOAL. Cliënten genoten op en top, evenals de rijders van het peloton.

Vervolgens op weg naar het Dr. P.C. Borsthuis. Bij aankomst veel cliënten die samen met burgemeester Schelberg van Hengelo het peloton binnen haalden. Ook daar werd nog even lekker gefietst met cliënten en genoot het peloton van een welverdiende lunch.

Terwijl de temperatuur opliep naar 37 graden vertrok het peloton richting ’t Bouwhuis in Enschede. In de verzengende hitte kwam het peloton aan en werden ze opgewacht door Wethouder van Houdt en Jan van Halst. Ondanks de hitte werd er veel gebruik gemaakt van de Huka fietsen en werd er vooral veel genoten.

Uiteindelijk ging het peloton weer naar de LosserHof waar op 1 km voor de finish een groep cliënten invoegde die samen met het peloton op fietste naar de LosserHof. Daar wachtte de Commissaris van de Koning mevr. Bijleveld samen met Burgemeester Sijbom van Losser en de regiomanagers van DTZC- Joyce Jacobs en TMZ- Jos van der Wal het peloton op. Geweldige toespraken viel het peloton en de organisatie van Le Tour De GOAL ten deel. Het kon dan ook niet mooier dat Jan Keizer van BZN deze geweldige dag afsloot en Jan van Halst nog een paar schilderijen veilde.