FC Twente gehandicaptentoernooi |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 22 - 02 - 2015

< Z >

FC Twente gehandicaptentoernooi wordt “Sander Boschker toernooi”

Het beloofde een memorabele dag te worden op het trainingscomplex van FC Twente. Voor  de elfde keer kwamen mensen met een verstandelijke beperking, van De Twentse Zorgcentra op bezoek. Samen met de profs van FC Twente speelden ze samen een toernooi. De rol van de profs is dat ze “speler/coach” zijn van hun team en daarmee verantwoordelijk zijn voor 9 mensen met een verstandelijke beperking.

Er werd flink gestreden onder een heerlijk voorjaarszonnetje, waar ook het publiek erg van genoot. Extra bijzonder was het omdat dit jaar het toernooi werd gekoppeld aan het FC Twente icoon Sander Boschker, die er alle jaren bij is geweest. De namen van de teams stonden dit keer allemaal in het teken van keepen. Zo was er bijvoorbeeld FC Votstomp’m, FC Veurduuk’n, Lös Roop’n etc. De finale werd uiteindelijk gespeeld tussen FC Oetskupp’m en FC Kiep’m. Met een doelpunt in de laatste minuut ging FC Oetskupp’m er met de beker vandoor. Juwelier Boonk die al voor de elfde keer de bekers en medailles sponsort voor dit evenement werd nog even in het zonnetje gezet door Sander Boschker, omdat hij de dag ervoor 25 jaar was getrouwd. De beste speler van het toernooi kreeg uit handen van Sander een bal met alle handtekeningen van de FC Twente spelers. Richard Kiewik kon zijn geluk niet op! Esmeralda Hamersma had een toepasselijk schilderij voor het 50 jarige FC Twente gemaakt en overhandigde deze aan hoofdtrainer Alfred Schreuder.
Al met al een superdag in samenwerking met FC Twente, Menzis, De Twentse Zorgcentra en GOAL.

Iedereen was winnaar vandaag; het gevoel van de mooiste GOAL ooit!!