Tweede “voorronde” TMZ-G(O)ALA Creatief ! |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 30 - 11 - 2015

< Z >

Op vrijdagmiddag 27 november vond de tweede “voorronde” van het TMZ G(o)ALA plaats. Dit keer was “The place to be”  het Dr. P.C. Borsthuis in Hengelo. Zij hadden grootse plannen, zo bleek al meteen in het begin van de middag. Want nog voor de muzikale kartrekkers van de voorrondes er waren, Paul Schabbink en Marcel Mengerink,  stond de “Tichelband” al opgesteld in de zaal. Een drumstel, gitaarversterkers een zangset, microfoons etc. De Tichelband bestaat uit een aantal enthousiaste vrijwilliger van het Dr. P.C. Borsthuis die het leuk vinden om af en toe ook nog eens muziek te maken voor de bewoners. En dat doen ze fantastisch.

Er was meteen een klik tussen alle muzikanten van de middag. Elkaar ruimte geven en met elkaar meespelen waar het kan, zo luide het credo.

Intussen liep de zaal mooi vol met bewoners. Ze hadden er zichtbaar zin in. Paul en Marcel beten het spits af met rustige en herkenbare liedjes. Er werd lekker meegezongen bij de wijsjes die ze kenden.

Vanuit Het Dijkhuis in Borne was een delegatie van mensen die deze voorronde niet wilden missen. Daarbij twee heren die het lied van Ketelbinkie ten gehore brachten. Paul Schabbink volgde ze muzikaal op de voet. Een groot applaus verrees.

De Tichelband volgde met  liedjes als “by-by love en The house of the rising sun” etc.

In de pauze lekkere sapjes en muziek van de familie Bunt op de harmonica’s. Een gezellig bedoening!!

Na de pauze een verassend optreden van Jeroen, een werknemer van het Dr. P.C. Borsthuis die mooi klassiek kan zingen. Hij kreeg de handen flink op elkaar en hier en daar werd een traantje weggepinkt. De verassing werd nog groter toen “Elvis Presley” ineens kwam binnenlopen. De mensen vonden het geweldig en met menig bewoner moest Elvis op de foto.

Met een spectaculaire finale, met allerlei Hollandse hits werd afgesloten. Er werd gedanst, polonaise gelopen en meegezongen. Iedereen had een kleur op de wangen en menig zweetdruppel werd van het voorhoofd geveegd.

Al met al een geweldige creatieve “voorronde” waarin mooie GOAL’s zijn gescoord.