Derde “voorronde” TMZ-G(O)ALA Oergezellig! |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 01 - 12 - 2015

< Z >

Op maandagmiddag 30 november vond de derde “voorronde” van het TMZ G(O)ALA plaats. Dit keer op het Meulenbelt in Almelo. Een mooie locatie met dito mensen.

Al snel werd het gezellig druk in de grote zaal, waar de open haard brandde en de kaarsjes op tafel stonden. Marcel Mengerink en Paul Schabbink hadden hun muziekinstallatie weer opgebouwd en hadden er zin in om de mensen een “warme” middag te bezorgen. Naar buiten kijkend viel de regen met bakken uit de lucht en de bomen gingen flink heen en weer van de harde wind. Maar binnen was het gezellig en genoten de mensen zichtbaar.

In het begin de rustige herkenbare liedjes van Roy Orbison, Ricky Nelson etc. die mee werden geneuried door de bewoners. Personeel en vrijwilligers die daar verbaasd over waren, omdat ze dat in geen tijden hadden gehoord.

Vlak voor de pauze een optreden van Dhr. P. die alle schroom van zich af gooide en het ene na het andere lied voorzong. Paul Schabbink moest alle zeilen bijzetten om dit allemaal te volgen op de toetsen, maar het klonk geweldig, tot aan “let’s twist again” toe! Een welverdiend sapje voor iedereen in de pauze.

Daarna kwam Elvis de zaal binnenlopen. Enkele bewoners zichtbaar onder de indruk. Ze liepen er meteen op af. Er werd gedanst en geknuffeld met Elvis en natuurlijk gingen ze graag met hem op de foto. Geweldig om te zien!

Als afsluiter allerlei Hollandse hits en walsjes die luidkeels werden meegezongen door de bewoners. Net als bij het Haarhuus en het Dr. P.C. Borsthuis, rode wangen en het plezier in de ogen. Dat is waar we het voor doen!

Wederom een middag vol met prachtige GOAL’s!