Eerste “voorronde” TMZ-G(o)ALA verassend! |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 12 - 11 - 2015

< Z >

Op Dinsdagmiddag 10 november vond de eerste “voorronde” van het TMZ G(o)ALA plaats. Bewoners van locatie de Weemelanden en van ’t Haarhuus uit Westerhaar konden genieten van de optredens van Paul Schabbink en Marcel Mengerink, die het muzikale voortouw namen. Een grote muziekinstallatie en discolampen stond in de grote hal en maakte iedereen nieuwsgierig, zodat het gezellig druk werd.

Paul en Marcel pakten de mensen in de zaal gelijk in met mooie rustige liedjes als, “Spiegelbeeld, het dorp” etc. Maar natuurlijk ging het ook om de bewoners zelf die werden uitgenodigd om wat te doen.

Mevr. P. van ’t Haarhuus wilde maar al te graag. Vroeger had ze heel veel opgetreden en dat wilde ze graag nog even laten horen. Met een stel fantastische gedichten kreeg ze de zaal stil. Iedereen hing aan haar lippen.

Mevr. T. verraste iedereen met haar mondharmonica. Ze kondigde zichzelf aan en verontschuldigde zichzelf omdat ze altijd met een groepje speelt. Maar niemand die iets gemist heeft. Vol overgave speelde ze en de mensen in de zaal zongen met haar mee.

Tussendoor kwam er nog een verrassing, want “The King of Rock&Roll” kwam ineens de zaal binnenlopen. Mensen keken verbaasd op, want hij zag eruit als Elvis en hij klonk als Elvis. Marcel Mengerink maakte er een mooie show van.

Na de pauze, (met advocaat en boerenjongens) ging het programma verder met wat luchtiger werk. “Het reisje langs de Rijn, we hebben een woonboot” etc. De stemming kwam er mooi in, vooral toen de mensen van ’t Haarhuus begonnen op te treden.

Vier bewoners, twee vrijwilligers, een mantelzorger en twee personeelsleden vormden samen een enthousiaste groep. Ze zijn over dit project zo enthousiast geraakt, dat ze nu elke maand bij elkaar komen om samen te zingen!! De zaal deinde lekker mee met “Aan het strand stil en verlaten” en  “Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht”.

Het waren allemaal top optredens waar iedereen met een geweldig gevoel op terug keek. En we hebben natuurlijk geweldige mensen “gescout” die zo mee kunnen naar het GROTE TMZ- G(o)ALA!!!