YalpGOALympics is goud! |

Auteur: stichting Goal

Datum: 05 - 09 - 2015

< Z >

Een warm ontvangst, ondanks een herfstachtige wind, dat overkwam de cliënten van De Twentse Zorgcentra, de Aveleijn en de JP van den Bent Stichting bij het bedrijf Yalp in Goor. Voor het eerst werden daar de YalpGOALympics gehouden. Een sport- en speldag voor mensen met een verstandelijke beperking. Na een ontroerende opening van de YalpGOALympics met Olympisch vuur in de wensballonnen, waarbij ook Bas, één van de werknemers van Yalp die vorig jaar is overleden, werd herdacht, konden de spelen beginnen.

De cliënten werden begeleid door de werknemers van Yalp onder aanvoering van de directie,  Irmgard en Ben Admiraal. Ben kreeg steun van toparbiter Eric Braamhaar. Samen waren ze hoofdscheidsrechter en leiden ze de dag in goede banen. De speeltoestellen werden flink uitgetest, net als de conditie van de cliënten.

Veel vreugde en (in)spanning op deze dag, want er werd gestreden om de medailles. Gelukkig was er tussendoor ook ruimte voor een hapje en drankje, wat voor sommige cliënten eigenlijk nog veel belangrijker was.

Feest ’s middags met drumclub Rintintin van de LosserHof die er weer nieuwe energie in bracht voor het grote finalespel op de stormbaan. Ook al werd er hier en daar wat vals gespeeld, het plezier was er niet minder om.

Uiteindelijk tromgeroffel, want wie had nu de eerste plek verdiend? Eerst nog het Wilhelmus en toen kwam het hoge woord kwam eruit door de hoofdscheidsrechter. IEDEREEN was nummer 1. Een explosie van vreugde. Medailles werden omgehangen door Irmgard, Ben en Ruben van Yalp Er werd geknuffeld, gekust en handen geschut. Iedereen ging moe, maar voldaan terug naar zijn/haar woning.

Het was een dag waarbij iedereen scoorde met elkaar. Dat noemen wij een echte GOAL!