Adventstochten Twentse zorgcentra: het Bouwhuis |

Datum: 05 - 01 - 2017

< Z >

Adventstochten De Twentse Zorgcentra,

Op ’t Bouwhuis in Enschede, de Colckhof in Almelo en de LosserHof in Losser is wederom op een sfeervolle manier toegeleefd naar Kerstmis. De Adventstocht is niet meer weg te denken uit het programma van de cliënten. Vele medewerkers en vrijwilligers van DTZC spannen zich in om van de Adventstocht weer een échte belevingstocht te maken. Ze zijn verkleed als één van de Kerstfiguren, leren hun tekst uit het hoofd, maken muziek en geven dus inhoud aan de activiteit.

Natuurlijk willen daar zoveel mogelijk cliënten aan mee doen en gelukkig zijn daar dan ook weer de extra handen die vanuit stichting GOAL komen. Op ’t Bouwhuis waren mensen van Koelplan aanwezig om de “coole”  tocht te maken met de cliënten. Op de Colckhof waren mensen van Cirex aanwezig om cliënten mee te nemen op de “barre tocht” en op de LosserHof stonden de mensen van SKO klaar om de cliënten mee te nemen naar “Bethlehem”.

Onderweg dus de Kerstfiguren met hun verhalen en muziek. Aan het eind van de tocht in de “warme” herberg geen kindeke Jezus, maar wel chocolademelk, glühwein, oliebollen en wafels. En natuurlijk werd er luidkeels meegezongen met de traditionele Kerstliederen.

Voor de spitsen van Stichting GOAL was het weer een geweldige manier om Maatschappelijk Betrokken te Ondernemen én aan teambuilding te doen. Voor de cliënten kwam deze hulp als een “engel uit de hemel”.  Wat een mooi feest!