Alles 'dik voor de bakker' |

Auteur: Stichting Goal

Datum: 06 - 06 - 2016

< Z >

Alles “dik voor de Bakker”

Op zaterdagmiddag 2016 was het warm buiten, maar binnen in het Meulenbelt te Almelo was het zelfs “heet”. Daar werd flink gewerkt om het TMZ G(O)ALA op een professionele manier voor te bereiden. Het restaurant kreeg een groot podium met veel spotlights en een megagrote geluidsinstallatie.  Allemaal gesponsord door So Nice uit Hengevelde.

De BigBand Apollo uit Goor was om 12.00 uur aanwezig om zich klaar te maken. Niet even later was ook de top tenor, Marco Bakker aanwezig. Een gezamenlijk hapje en op naar de bühne om nog even snel samen te repeteren.

Intussen kwam ook hoofdsponsor Vincent Nollen, van Bakkerij Nollen binnen, met zijn volleybalteam. Zij kwamen “strak in het pak” aan om voor, tijdens en na het gala te assisteren. Dit door cliënten te halen- en brengen van- en naar de afdeling. Met hapjes en drankjes rond te gaan en de hele zaal achteraf weer op te ruimen.

Om 14.30 uur zat de zaal bomvol. Een welkomstwoord door stichting GOAL, met een bijzonder woord van welkom aan de Commissaris der Koning mevr. Bijleveld en de Burgemeester van Almelo, mevr. Hermans. Daarna ging het gala helemaal los. De BigBand speelde “Gouwe ouwe” die herkenbaar waren. Mevr. Prenger trad op met oude gedichten die ze vroeger geleerd had en nooit vergeten. Daarna was het de beurt aan Marco Bakker die de mensen inpalmde met zijn mooie stem. Al snel was het pauze en ging het team van Bakker Nollen rond met drankjes (advocaatjes) en hapjes

Na de pauze ging het programma voort met meteen een klapper. Het nummer “De Pastorale” van Liebeth List en Ramses Shaffy werd vertolkt door onder meer de muziekagoog van TMZ, Corine Leferink. Iedereen stond meteen op scherp. Eén van de cliënten die op zou treden werd bevangen door de hitte, maar zijn potpourri van Hollandse liedjes ging gewoon door, door het samen te zingen in de zaal.

Vervolgens trad de BigBand samen op met Marco Bakker. Er werden speciaal arrangementen voor geschreven. Het klonk fantastisch en Marco was onder de indruk van dit mooie orkest.

Na het gala lovende woorden van de Commissaris der Koning, de Burgemeester en namens TMZ door Karla Pullen, één van de initiators van dit gala. De voorzitter van stichting GOAL, Vincent Schreur dankte iedereen voor de komst en de mooie middag. Met het lied  “Old lang Syne” werd gezamenlijk afgesloten en kon men nog even op de foto met Marco Bakker. Om 17.15 uur ging iedereen met een “rood” hoofd terug. Er is volop gescoord deze middag. Het was allemaal “dik voor de Bakker” ”GOAL”.