Le Tour De GOAL 2017 |

Datum: 06 - 07 - 2017

< Z >

Le Tour De GOAL 2017

De tweede editie van Le Tour De GOAL was op donderdag 6 juli een feit. Bergen met werk is verzet door de koerscommissie en op de vijf zorginstellingen waar het peloton een bezoek bracht.

In alle vroegte meldden zich de fietsers, de verkeersregelaars, de politie en de mensen van de wensambulance op het Meulenbelt in Almelo. Ook burgemeester Gerritsen van Almelo en Jan van Halst, als ambassadeur van Stichting GOAL waren aanwezig en heetten iedereen welkom. Vervolgens maakten ze een veilige rit van Almelo naar ’t Bouwhuis in Enschede waar cliënten stonden te wachten samen met regiomanager Anneke Morsink en Wethouder van Houdt.

Daarna trok het peloton door naar het Dr. P.C. Borsthuis in Hengelo waar Burgemeester Schelberg al stond te wachten en ook vrolijk mee fietste met bewoners op de side-by- side fiets van Huka. Vervolgens ging het peloton naar de LosserHof in Losser waar de Tour De France tunes naar hartenlust werden gedraaid. Aldaar ook de lunch en een bezoek van 12 wethouders uit Twente die polshoogte kwamen nemen. Na de lunch en het vertier ging het peloton naar de Zorgfederatie Oldenzaal waar de doelgroep ouderen al helemaal klaar zat om het peloton te ontvangen. Het was letterlijk en figuurlijk “warm”.

Vanuit Oldenzaal vertrok het peloton voor de laatste etappe terug naar het Meulenbelt in Almelo. Daar reed het peloton letterlijk naar binnen in een grote zaal waar de bewoners zaten en inmiddels genoten van Jan Keizer van BZN die daar optrad.

Al met al een enerverende en supergeslaagde dag voor iedereen die erbij is geweest!