Olga Commandeur zet Twente in beweging |

Datum: 02 - 11 - 2017

< Z >

Olga Commandeur zet Twente in beweging

Olga Commandeur, de koningin van het bewegen die elke morgen op televisie verschijnt om “Nederland in beweging” te zetten, kwam op 25 oktober naar Twente. Daar gaf ze een aantal clinics bij Trivium Meulenbeltzorg en Zorgfederatie Oldenzaal, aan de doelgroep ouderen, die daardoor op een ludieke wijze in actie kwamen. In plaats van vóór de televisie stonden ze oog in oog met hun “personal coach”.

Olga vertelde tussen het bewegen door hoe belangrijk, maar ook hoe fijn bewegen kan zijn en ging het met de deelnemers hebben over gezond leven en gezond eten.

Na de middag kreeg Olga bijval van de Beweeg Op Muziek (BOM) club van de LosserHof, van De Twentse Zorgcentra. Deze mensen met een verstandelijke beperking verzorgden op hun enthousiaste en aanstekelijke manier de warming-up voor de bewoners van de Mariahof en Scholtenhof. Het was zelfs zo aanstekelijk dat Olga zelf ook meedeed evenals de bestuurder en ander personeel van Zorgfederatie Oldenzaal.

Deze clinic was op initiatief van Stichting GOAL en het bedrijf Yalp die speel-/beweegtoestellen bouwt voor jong en oud.