16 dec, 2022

Adventstocht Zorg Federatie Oldenzaal

16-12-2022

Het leek vanavond wel of heel Oldenzaal in de ban was van de Adventstocht van Zorgfederatie Oldenzaal. (ZFO) Het hele centrum ademde kerstsfeer en op vele plekken kwam je kerstfiguren tegen zoals engelen, herders, de drie koningen , een heraut en natuurlijk ook Maria en Jozef. Zelfs levende schapen en ook nog een ezel.

Het begon allemaal bij de zorglocaties van ZFO de Scholtenhof en de Mariahof. Personeelsleden werden geschminkt tot kerstfiguren en namen hun posities in, in het centrum van Oldenzaal. Niet lang daarna vertrokken de bewoners in groepen, op zoek naar het kind in “Bethlehem”. Het werd een “barre” tocht door de winterse kou, maar toch voelde het als een warme deken door de manier waarop er gespeeld werd. Bovendien waren er heerlijke gehaktballen en warme chocolademelk te verkrijgen.

Niet alleen bewoners gingen vanavond op reis. Natuurlijk was er ondersteuning vanuit familie en vrienden, maar ook vanuit Stichting Goal meldde zich het bedrijf SKO Projectinrichting  die met maar liefst 10 mensen kwam ondersteunen!!

Samen genoten ze van de tocht, het spel, de lekkernijen en van het mini Kerstconcert in de Plechelmus basiliek!!

Het ware kerstgevoel kwam vanavond naar boven en hier en daar werd zelfs een traantje weggepinkt!!

Het wordt vast en zeker een zalig kerstfeest!!