04 nov, 2022

Schilderen bij Livio

Stichting GOAL biedt ondersteuning tijdens een creatieve middag bij Livio de Cromhoff. Op 4 november jl.  was er een geweldige creatieve (en gezellige) middag bij Livio. Vele handen maakten ook hier licht werk, dankzij de ondersteuning door medewerkers van twee maatschappelijk betrokken spitsen van Stichting GOAL. Vandaag was er bij Livio de Cromhoff in Enschede ondersteuning vanuit De Groot Vroomshoop Groep en de Koninklijke Grolsch. Wederom een mooie activiteit waarbij we voor veel ouderen als Stichting GOAL wisten te scoren!Eerst schilderen en nadien genieten van heerlijke muziek en een hapje en een drankje!

14 jun, 2024

“Handige Haafkes” was één van de kreten die nog nagalmde bij de groepen

De tweede etappe van de Wandel2Daagse van ‘t Bouwhuis in Enschede was er een om in te lijsten. Het verwachtte slechte weer bleef uit en een héérlijk Juni-zonnetje vrolijkte alles nog eens extra op!! Bij Restaurant Héérlijk Happy hadden ze lekkere gehaktballen en gebakken aardappeltjes met rauwkost gemaakt. Een goede bodem voor de wandeltocht! De mannen van bouwbedrijf Haafkes, lieten het zich goed smaken en gingen goed geluimd naar de woongroepen die ondersteuning vroegen. Vol enthousiasme toog iedereen op weg. De route was uitgezet door de afdeling Bewegingsagogiek van De Twentse Zorgcentra samen met de afdeling Recreatie. Alles top georganiseerd! Muziek, lekker fruit en drinken op de posten. Bewoners genoten met volle teugen! De mannen van Haafkes genoten met ze mee! Bij de finish kreeg iedereen een “medaille” en een bloem en speelde een dweilorkest. De TROTS waarmee eenieder over de streep kwam, was vanaf de gezichten te lezen! Uiteindelijk ging iedereen moe, maar tevreden naar huis. “Handige Haafkes” was één van de kreten die nog nagalmde bij de groepen die ondersteuning hadden gehad. Met recht: een mooie GOAL!!

13 jun, 2024

Mede dankzij de kantoortijgers van SKO liep alles op rolletjes.

Dag 1 van de Wandel 2-daagse op Het Bouwhuis: Alles liep op rolletjes! Wat een knaller van een start voor de wandel 2-daagse op Het Bouwhuis van De Twentse Zorgcentra! Dag 1 was een groot feest en niemand minder dan het team van SKO uit Oldenzaal zorgde voor extra pit. Met tien enthousiaste medewerkers paraat, was deze avond een succes. Voor de kantoortijgers van SKO was het even omschakelen. In plaats van bureaustoelen, kregen ze dit keer rolstoelen in hun handen. Maar geen zorgen, ze rolden er zo mee weg! Voor de start genoten we bij TafeltjeVier van een heerlijke pastamaaltijd met een verse salade. Dat gaf ons de energie die we nodig hadden. Na een korte briefing - waarin de route en taken werden doorgenomen - gingen we op pad. De recreatieafdeling van De Twentse Zorgcentra en Bewegingsagogiek hadden de handen ineengeslagen om een fantastische route uit te stippelen en zorgden voor goed gevulde pitstops. Van verfrissende drankjes tot motiverende aanmoedigingen, het ontbrak ons aan niets. Alles liep letterlijk en figuurlijk op rolletjes. De mensen van SKO, gewend aan een strak georganiseerde werkdag, pasten zich moeiteloos aan. Met een glimlach en een grap hielpen ze de groepen voort, duwden ze rolstoelen en zorgden ze ervoor dat iedereen het naar zijn zin had. De bewoners en alle anderen die meededen, hadden het enorm naar hun zin. Er werd gelachen, gezwaaid en bovenal genoten van het prachtige weer en de gezelligheid. Dag 1 van de wandel 2-daagse was een schot in de roos! Op naar dag 2, want dit smaakt naar meer!