De Corona-periode heeft ertoe geleid dat gemeenten subsidies konden verstrekken en ideeën kon ondersteunen om eenzaamheid tegen te gaan. Vooral onder de doelgroep ouderen, is er meer behoefte aan sociaal contact. Stichting GOAL heeft een aanvraag ingediend in samenspraak met de #Hengeveldse #Toppers en CV de Höftemennekes om een tweede editie van de #GoldenOldies te organiseren in de Gemeente Hof van Twente. De aanvraag werd gehonoreerd en donderdagmiddag 10 november zat de sporthal bij Kulturhus de Marke in Hengevelde echt afgeladen vol. Bussen van Ter Doest en taxibusjes van Stichting Franje Hof van Twente reden af- en aan. Buiten wachtte Jeugdcircus Caroly de mensen op met jongleer acts en op fraaie stelten.
Eenmaal binnenspeelden de trommelaars van Drumclub Rintintin van De Twentse Zorgcentra het dakleer van het dak van de sporthal. Bij de ontvangst en in de bediening zo’n 40 vrijwilligers die de mensen naar de plekken brachten en zorgden voor een natje en een droogje.
Burgemeester Nauta opende de Golden Oldies en zij was onder de indruk van de grootte van het evenement. De middag stond in het teken van “De kunst van het leven”. Presentator Paul Schabbink had er in de rol van “Schoffel Gertje” een mooi betoog over en zong zijn bekende lied “Vier vrienden”.
Manon en Suzan Gelen vertelden over hun ervaringen van het musiceren tijdens de lockdown in coronatijd. Spelen rondom de zorginstellingen, in tuinen, op terrassen, op parkeerplaatsen en in straten terwijl de mensen binnen zaten. Héél surrealistisch! Zij zongen nog één keer het gevoelige lied “Samen zijn” en zetten de mensen in beweging met de liedjes 'Que Sera Sera' en de evergreen 'Daar bij die molen'.
De band Premium haalde heel veel oude nummers van stal die er lekker in gingen en waarbij flink werd meegezongen.
De slotact was in handen van een Diva uit Twente. Die de hele wereld over heeft gereisd met haar muziek maar ze is haar Twente wel altijd trouw gebleven: Marga Bult. De bühne-ervaring spatte eraf. Met speels gemak pakte ze alle 550 senioren in de zaal in met Hollandse medleys maar natuurlijk ook met haar songfestival nummer “Rechtop in de wind”.
Aandacht was er zeker ook voor het nieuwe project van Stichting Goal die de vrijdagmiddagborrels van bedrijven vier keer per jaar graag zou zien bij mensen thuis die af en toe wel eens wat meer contact zouden willen. De #VrijMiGoal, zoals het project gaat heten, wordt eerst uitgerold in de Hof van Twente die daarmee de primeur heeft! Meer info volgt hierover…..
De grote beachflags van GOAL, woeien bijna door de straten van Deurningen. Harde wind en regen in de ochtend deed menig wielrenner besluiten zich een keer om te draaien in bed. Dat bleek zonde!!!! Om 08.00 uur was het al gezellig bij Pelles. Positief gestemde wielrenners druppelden binnen, terwijl het buiten steeds droger werd. Zij wilden die FANTASTISCHE WEIZENTOCHT fietsen die door het prachtige Twentse landschap voert. De dag ervoor alles uitgepijld en professioneel voorbereid door vele vrijwilligers van wielervereniging NEO en 't Rauwe Zakie. Ondanks de herfstachtige nacht, toch nog 150 mensen aan de start. BIKKELS!! Maar ook de wandelaars lieten zich niet onbetuigd. Ook daar zo’n 150 aan de start. Vanuit Stichting GOAL was er weer een mooi team actief met familie en vrienden die de tocht van 85 km fietsten. Er werd onderweg gelachen genoten en af en toe een beetje afgezien. Het Weizenbiertje op de finish met het verrukkelijke broodje pulled pork zit steevast in het programma en werd door iedereen heerlijk verorberd. Kon het nog mooier……? Jazeker!! Er lag namelijk nog een prachtige cheque van €1.250,- te wachten voor Stichting GOAL. Daar word je toch héél gelukkig van? NEO, ‘t Rauwe Zakie en ook zeker de dames van de organisatoren, heel erg bedankt voor deze mooie dag en prachtige cheque!! GOAL!!
Wat er allemaal niet gebeurd als je aan de VrijMiGoal meedoet…… Vandaag was het weer even reuring achter menig voordeur, waar normaliter niet zoveel meer te beleven valt. Mensen die behoefte hebben aan een praatje kregen in Goor en Hengevelde bezoek van tweetallen van een bedrijf die hun vrijdagmiddagborrel verruilden voor de VrijMiGoal!! Een bezoekje met een goed gevulde tas, maar vooral met veel aandacht aan mensen die daar behoefte aan hebben! Dat het ook andersom kan bleek bij de installatie van Wethouder Rohaan. Zij werd verrast met een bezoekje van mevr. Zeedijk die plots voor haar stond in het gemeentehuis van Goor! Normaal gaat wethouder Rohaan bij haar op VrijMiGoal-bezoek. Het is toch GEWELDIG dat mensen dit voor elkaar over hebben? Kleine moeite groot plezier en…….MEGA IMPACT!! Eigenlijk zou iedereen dat toch voor elkaar moeten over hebben? Samen scoren is het mooiste wat er is……. GOAL!!