14 apr, 2023

Het Twentse boerenleven ervaren...

Het was weer een middag vol hoogtepunten voor de bewoners van TMZ het Weggeler uit Almelo. Zij gingen mee naar de makste koeien van Nederland om daarmee te “knuffelen”. Die koeien staan of liggen in Geesteren bij boerderij de Koel’nbekke.

In het kader van Maatschappelijke Betrokkenheid én teambuilding waren de mensen van Stichting Stuiver mee om de bewoners van Het Weggeler te begeleiden.

Het begon met een heerlijke gezamenlijke lunch, want zonder een goeie maagvulling kun je natuurlijk niet lekker ontspannen. Daarna werden de bewoners de busjes in geholpen en reed de karavaan door “the middle of nowhere” naar de boerderij.

Héérlijke koffie met zelfgebakken cake, een introductie van de boerin over het boerenbedrijf én natuurlijk het verhaal over koeien knuffelen werd met veel liefde voorgeschoteld.

Het werd nu tijd voor de échte ervaring. Overall’s werden aangetrokken, boerenzakdoeken om gedaan, dus iedereen toog vol goede moed naar de stallen.

Intussen had iemand van Stichting Stuiver een harmonica meegenomen en ze speelde liedjes in de stal. Het was een vrolijke boel, maar gelukkig bleef een aantal koeien wel liggen, zodat er toch geknuffeld kon worden!

Al snel werd het tijd om de overall’s weer uit te trekken en richting de borrel en de hapjes te gaan. De middag vloog om, maar met een goed humeur stapte iedereen de bus weer in. Weer een ervaring rijker!

En als ze vanavond slapen gaan, dromen ze vast van die héérlijke knuffels van die grote koeien, maar ook zeker van die héle kleine kalfjes!! Kortom: het was weer een mooie GOAL, dus allesbehalve…….BOE!

14 jun, 2024

“Handige Haafkes” was één van de kreten die nog nagalmde bij de groepen

De tweede etappe van de Wandel2Daagse van ‘t Bouwhuis in Enschede was er een om in te lijsten. Het verwachtte slechte weer bleef uit en een héérlijk Juni-zonnetje vrolijkte alles nog eens extra op!! Bij Restaurant Héérlijk Happy hadden ze lekkere gehaktballen en gebakken aardappeltjes met rauwkost gemaakt. Een goede bodem voor de wandeltocht! De mannen van bouwbedrijf Haafkes, lieten het zich goed smaken en gingen goed geluimd naar de woongroepen die ondersteuning vroegen. Vol enthousiasme toog iedereen op weg. De route was uitgezet door de afdeling Bewegingsagogiek van De Twentse Zorgcentra samen met de afdeling Recreatie. Alles top georganiseerd! Muziek, lekker fruit en drinken op de posten. Bewoners genoten met volle teugen! De mannen van Haafkes genoten met ze mee! Bij de finish kreeg iedereen een “medaille” en een bloem en speelde een dweilorkest. De TROTS waarmee eenieder over de streep kwam, was vanaf de gezichten te lezen! Uiteindelijk ging iedereen moe, maar tevreden naar huis. “Handige Haafkes” was één van de kreten die nog nagalmde bij de groepen die ondersteuning hadden gehad. Met recht: een mooie GOAL!!

13 jun, 2024

Mede dankzij de kantoortijgers van SKO liep alles op rolletjes.

Dag 1 van de Wandel 2-daagse op Het Bouwhuis: Alles liep op rolletjes! Wat een knaller van een start voor de wandel 2-daagse op Het Bouwhuis van De Twentse Zorgcentra! Dag 1 was een groot feest en niemand minder dan het team van SKO uit Oldenzaal zorgde voor extra pit. Met tien enthousiaste medewerkers paraat, was deze avond een succes. Voor de kantoortijgers van SKO was het even omschakelen. In plaats van bureaustoelen, kregen ze dit keer rolstoelen in hun handen. Maar geen zorgen, ze rolden er zo mee weg! Voor de start genoten we bij TafeltjeVier van een heerlijke pastamaaltijd met een verse salade. Dat gaf ons de energie die we nodig hadden. Na een korte briefing - waarin de route en taken werden doorgenomen - gingen we op pad. De recreatieafdeling van De Twentse Zorgcentra en Bewegingsagogiek hadden de handen ineengeslagen om een fantastische route uit te stippelen en zorgden voor goed gevulde pitstops. Van verfrissende drankjes tot motiverende aanmoedigingen, het ontbrak ons aan niets. Alles liep letterlijk en figuurlijk op rolletjes. De mensen van SKO, gewend aan een strak georganiseerde werkdag, pasten zich moeiteloos aan. Met een glimlach en een grap hielpen ze de groepen voort, duwden ze rolstoelen en zorgden ze ervoor dat iedereen het naar zijn zin had. De bewoners en alle anderen die meededen, hadden het enorm naar hun zin. Er werd gelachen, gezwaaid en bovenal genoten van het prachtige weer en de gezelligheid. Dag 1 van de wandel 2-daagse was een schot in de roos! Op naar dag 2, want dit smaakt naar meer!