10 mei, 2023

'Sander Boschker toernooi'

De 19e editie van het 'Sander Boschker toernooi' was weer een hele mooie. De weergoden waren met ons,  het bleef droog en af en toe scheen zelfs de zon.

Acht teams gingen strijden voor de eer, ieder team bestond uit bewoners van De Twentse Zorgcentra aangevuld met begeleiders vanuit de spelersgroep van FC Twente en vanuit de nieuwe sponsor Cube .

Omdat veel trainers na dit seizoen vertrekken hadden de teams passende namen zoals  FC Toedeloe, FC BaaiBaai, FC Ajuus, FC de Groet'n en FC Good Goan.

Dankzij de scheidsrechters,stewards, EHBO en FC Twente, scoren in de wijk verliep alles soepel en met weinig blessures. Paul Schabbink praatte alles weer aan elkaar en hield ook de toernooi-administratie bij. Er werd soms hard gevochten voor de punten maar in de rust en voor/na de wedstrijden ging iedereen mee in de polonaise(s) met zanger Marco Gevers .

De spannende finale eindigde in een gelijkspel dus....strafschoppen. Met enig geluk kwam "FC Tot in de proem'ntied" daarbij als winnend team uit de bus.

Bij de prijsuitreiking kreeg ieder team van Sander Boschker een beker en medailles (van Juwelier Boonk ). De Twente-spelers kregen nog een kadootje gemaakt door dagbesteding De Noaber en de beste speler van het toernooi een voetbal (met handtekening van alle spelers en trainers).

En iedereen kreeg bij vertrek bij de uitgang nog een leuke attentie van toernooi-sponsor Cube.

Er is onmeunig gescoord vandaag!  GOAL ⚽️

Hieronder leuke nieuwsberichten en natuurlijk de foto's:

Speciale voetbalmiddag op het Trainingscentrum (fctwente.nl)

Maar ook is er een special gemaakt die is uitgezonden op ESPN, check hier de documantaire: https://youtu.be/lzWoPyDzz9o