04 sep, 2025

Vissen een sport? Er is in ieder geval wel gescoord!

Vandaag mochten we samen met onze Spits Moekotte op pad voor een bijzondere middag bij Visvijver de Broekbeke in Geesteren. Een dag helemaal in het teken van ouderen in de watten leggen, gezelligheid en vermaak. En dat is méér dan gelukt!

In een één-op-één setting genoten de ouderen van TMZ Het Haarhuus en Erve Mensman, én van ZSM Franciscus en de Eeshof/Bloemenhof, van het vangen van de ene na de andere forel, in totaal maar liefst 41 stuks! Maar het bleef niet alleen bij vissen: er waren ook mooie gesprekken, veel gelach en natuurlijk heerlijke hapjes en drankjes.

De zorg staat onder druk, maar juist daarom is het zó waardevol om samen zulke momenten van ontspanning en verbinding te creëren. Moekotte liet zien dat hun motto ook vandaag weer werkelijkheid werd:

 “Ingewikkelde is voor ons de gewoonste zaak van de wereld. En nuchter de schouders eronder de standaard.”

Met dit positieve en betrokken uitgangspunt gingen de mensen van Moekotte op pad. Voeg daar het geweldige weer en de fijne sfeer bij en je hebt de ingrediënten voor een ontspannen en geslaagde middag, dat noemen wij nou scoren. 

Een grote dank aan Moekotte voor hun inzet én aan Visvijver de Broekbeke voor de gastvrije ontvangst. Samen hebben we een onvergetelijke dag neergezet vanuit Stichting GOAL!



Meer nieuws

28 mei, 2026

Nedap in de spits en de hoofdrol voor de Hofbloazers

Wat een fantastische afsluiting van de wandel 2-daagse was het weer! Nog vóór de avond officieel begon, werd direct duidelijk hoe warm en betrokken het team van Nedap Healthcare is. Eén van de medewerkers was namelijk al ruim 25 minuten eerder aanwezig en meldde zich spontaan in het restaurant van Het Weggeler. Niet om rustig af te wachten… maar om achter de piano plaats te nemen. Nog voordat iedereen aan het diner begon, vulde het restaurant zich met prachtige pianoklanken en werden bewoners meegenomen in een spontaan miniconcertje. Een ontzettend mooi en warm gebaar dat meteen zorgde voor sfeer, gezelligheid. Niet veel later stroomden ook de andere collega’s van Nedap binnen en konden we samen genieten van een heerlijke maaltijd. Na de briefing was het tijd om écht van start te gaan met de finaleavond van de wandel 2-daagse. Ook de weergoden waren ons opnieuw goed gezind, maar deze avond kregen vooral de mannen en vrouwen van De Hofbloazers een absolute hoofdrol. Vanaf de start zorgden zij direct voor sfeer en gezelligheid. Tijdens de wandeltocht liepen ze mee en brachten ze overal muziek, vrolijkheid en energie met zich mee. Ook op de pauzeplek maakten zij er met hun mooie klanken een echt feestje van, waar volop werd genoten door bewoners, familie, vrijwilligers, studenten van het ROC en begeleiders. Uiteraard was er volop drinken en wat lekkers. En alsof dat nog niet genoeg was, stonden ze bij de finish opnieuw klaar om iedereen muzikaal en warm binnen te halen. Na afloop bleef het nog lang gezellig buiten, waar volop werd nagepraat en genoten van het prachtige muzikale optreden van De Hofbloazers. Zij maakten deze avond echt compleet! Onderweg werd gelachen, gezongen, gewandeld en vooral samen genoten. Wat blijft het bijzonder om te zien hoe zoveel mensen samen één grote, warme en gezellige groep vormen. De aanwezigheid en betrokkenheid van Nedap Healthcare werd enorm gewaardeerd. Met deze prachtige afsluiting kunnen we opnieuw zeggen dat we samen met Stichting GOAL weer geweldig hebben gescoord! Iedereen ontzettend bedankt voor de inzet, warmte, muziek en gezelligheid. Naast het geweldige team van Het Weggeler moeten we ook niet al die vrijwilligers vergeten te bedanken. Samen hebben we er iets onvergetelijks van gemaakt!

Lees meer

28 mei, 2026

Volop “profiteren” tijdens de Wandel 2-daagse!

“Zo snel mogelijk de Wandel 2-daagse afronden en volop “profiteren”? Het zou zomaar een uitdaging voor SelfGuide kunnen zijn. Zij zijn er normaliter handig in om computer programma’s te maken waarin je stap voor stap wordt meegenomen in processen om zo snel mogelijk je GOAL te bereiken. Vandaag was het anders: het team Recreatie en Bewegingsagogiek van De Twentse Zorgcentra hadden op hún efficiënte manier, met pijlen op de weg de route uitgezet om tot het eindpunt te komen. De mensen van SelfGuide volgden feilloos de instructies, samen met de bewoners van ‘t Bouwhuis die zij meenamen. Zij vonden het geweldig! Aan alles werd gedacht. Met een goed gevulde maag vertrekken vanaf Tafeltje Vier, genoeg rolstoelduwers, een gezellige post met fruit en drinken, verkeersregelaars en een GRANDE FINALE op het plein van ‘t Bouwhuis waar de bewoners hartelijk werden onthaald door dweilorkest La Dolce Vita. De welverdiende medailles en bloemen werden uitgereikt. Trots lieten de bewoners met hun begeleiding het eremetaal zien en een enkeling had nog de energie om te dansen. Een wandel 2-daagse om in te lijsten met prachtig weer, leuke en liefdevolle begeleiding en een aanstekelijk enthousiaste organisatie!! Dank aan iedereen, het was een prachtige GOAL!!

Lees meer