Vrijwilligers zijn GOALd waard!
Vanmiddag vond een bijzonder moment plaats: voor het eerst waren álle vaste vrijwilligers van Stichting GOAL uitgenodigd voor een gezamenlijke activiteit. Een middag vol plezier, verbinding en vooral: waardering!
Op de prachtige locatie van Landschaps- en zorgboerderij De Rökker – toepasselijk de bakermat waar het idee voor Stichting GOAL ooit ontstond – namen bestuur, beroepskrachten en vrijwilligers even de tijd om op een informele manier bij te praten en te genieten van elkaars gezelschap.
Na een warm welkom met koffie én koek op het erf, opende voorzitter Vincent Schreur de middag. En toen was het tijd voor actie! Paul & Luc hadden natuurlijk iets leuks in petto: iedereen de wei in voor een heerlijk potje boerengolf, uiteraard met een drankje in de hand. Vervolgens werd de strijd pas echt spannend tijdens het spel Petje op – Petje af, waarbij fanatisme en humor hand in hand gingen.
De grote vraag: Wie wist het meeste over Stichting GOAL?
De strijd om de allereerste GOALden Vrijwilligerscup barstte los... en de winnaar was eigenlijk geen verrassing: Wim van Harten!
Altijd als eerste op de hoogte, want hij verzorgt met veel liefde en toewijding onze sociale kanalen. Rustig van buiten, maar vandaag euforisch van binnen – en terecht! Wim ging met de GOALden beker naar huis, en dat is hem méér dan gegund. Gefeliciteerd Wim, je bent een topper!
De middag werd afgesloten met een smakelijk buffetje op het erf, in goed gezelschap en met een grote glimlach bij iedereen.
Zoals altijd was het motto:
Samen spelen, samen bewegen, samen beleven, samen genieten.
GOAL!!





















Wat een fantastische afsluiting van de wandel 2-daagse was het weer! Nog vóór de avond officieel begon, werd direct duidelijk hoe warm en betrokken het team van Nedap Healthcare is. Eén van de medewerkers was namelijk al ruim 25 minuten eerder aanwezig en meldde zich spontaan in het restaurant van Het Weggeler. Niet om rustig af te wachten… maar om achter de piano plaats te nemen. Nog voordat iedereen aan het diner begon, vulde het restaurant zich met prachtige pianoklanken en werden bewoners meegenomen in een spontaan miniconcertje. Een ontzettend mooi en warm gebaar dat meteen zorgde voor sfeer, gezelligheid. Niet veel later stroomden ook de andere collega’s van Nedap binnen en konden we samen genieten van een heerlijke maaltijd. Na de briefing was het tijd om écht van start te gaan met de finaleavond van de wandel 2-daagse. Ook de weergoden waren ons opnieuw goed gezind, maar deze avond kregen vooral de mannen en vrouwen van De Hofbloazers een absolute hoofdrol. Vanaf de start zorgden zij direct voor sfeer en gezelligheid. Tijdens de wandeltocht liepen ze mee en brachten ze overal muziek, vrolijkheid en energie met zich mee. Ook op de pauzeplek maakten zij er met hun mooie klanken een echt feestje van, waar volop werd genoten door bewoners, familie, vrijwilligers, studenten van het ROC en begeleiders. Uiteraard was er volop drinken en wat lekkers. En alsof dat nog niet genoeg was, stonden ze bij de finish opnieuw klaar om iedereen muzikaal en warm binnen te halen. Na afloop bleef het nog lang gezellig buiten, waar volop werd nagepraat en genoten van het prachtige muzikale optreden van De Hofbloazers. Zij maakten deze avond echt compleet! Onderweg werd gelachen, gezongen, gewandeld en vooral samen genoten. Wat blijft het bijzonder om te zien hoe zoveel mensen samen één grote, warme en gezellige groep vormen. De aanwezigheid en betrokkenheid van Nedap Healthcare werd enorm gewaardeerd. Met deze prachtige afsluiting kunnen we opnieuw zeggen dat we samen met Stichting GOAL weer geweldig hebben gescoord! Iedereen ontzettend bedankt voor de inzet, warmte, muziek en gezelligheid. Naast het geweldige team van Het Weggeler moeten we ook niet al die vrijwilligers vergeten te bedanken. Samen hebben we er iets onvergetelijks van gemaakt!
“Zo snel mogelijk de Wandel 2-daagse afronden en volop “profiteren”? Het zou zomaar een uitdaging voor SelfGuide kunnen zijn. Zij zijn er normaliter handig in om computer programma’s te maken waarin je stap voor stap wordt meegenomen in processen om zo snel mogelijk je GOAL te bereiken. Vandaag was het anders: het team Recreatie en Bewegingsagogiek van De Twentse Zorgcentra hadden op hún efficiënte manier, met pijlen op de weg de route uitgezet om tot het eindpunt te komen. De mensen van SelfGuide volgden feilloos de instructies, samen met de bewoners van ‘t Bouwhuis die zij meenamen. Zij vonden het geweldig! Aan alles werd gedacht. Met een goed gevulde maag vertrekken vanaf Tafeltje Vier, genoeg rolstoelduwers, een gezellige post met fruit en drinken, verkeersregelaars en een GRANDE FINALE op het plein van ‘t Bouwhuis waar de bewoners hartelijk werden onthaald door dweilorkest La Dolce Vita. De welverdiende medailles en bloemen werden uitgereikt. Trots lieten de bewoners met hun begeleiding het eremetaal zien en een enkeling had nog de energie om te dansen. Een wandel 2-daagse om in te lijsten met prachtig weer, leuke en liefdevolle begeleiding en een aanstekelijk enthousiaste organisatie!! Dank aan iedereen, het was een prachtige GOAL!!