18 okt, 2024

We varen weer 14 dagen met de Quincy, volg hier elke dag!

Ook in 2024 varen we weer meerdere dagen met de Quincy, dit jaar zelfs 14 dagen achtereenvolgens.

Dit jaar nog beter geregeld, namelijk veel dichterbij huis waardoor de zorg veel sneller aan boord kan zijn en dus minder reisafstand.

Hieronder vind je van elke dag up-to-date een verslag met leuke foto's, kijk en lees maar mee!

Dag 1 & 2:

Het is weer zover en “de kop is eraf”. De jaarlijkse vaarten met rolstoelboot de Quincy van de Stichting Varen met Wielen is weer in volle gang. Dit jaar niet vanuit Doesburg, maar vanuit de haven van Goor. Dat is een stuk dichterbij voor de groepen die meegaan en dat wordt enorm gewaardeerd!!

Zaterdag was de primeur voor het Herfstzon van Stichting de Warme Huizen Voor hun een thuiswedstrijd met de haven op 5 minuutjes afstand. Ze kwamen dus ook vol energie en enthousiasme aan boord en dat is zo gebleven.

Zondag was het de beurt aan de bewoners van  Het Bouwhuis van De Twentse ZorgCentra.

Ook daar meteen enthousiasme bij het zien van de Quincy. Voor sommige een bekende en vertrouwde boot.

En natuurlijk mocht iedereen van schipper Jos en Ewald even aan het roer zitten. Dat grootse gevoel laat mensen stralen!! Prachtig om te zien!!

Dag 3:

Vandaag weer een fantastische GOALdag op het water met de Quincy van Stichting Varen met Wielen! Op de derde dag mochten we genieten van het gezelschap van TMZ Het Weggeler uit Almelo. Onze geweldige vrijwilligers Bernadette en Wilma zorgden als gastvrouwen voor een warm welkom en de hapjes en drankjes, terwijl kapitein Gé en scheepsknecht Henri het schip veilig bestuurden. Samen maakten we er een onvergetelijke vaartocht van! Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze mooie dag.

Dag 4:

Titanic taferelen op de Quincy vandaag. Voor op het dek werd de legendarische scène nagespeeld door het personeel van @zorggroepsintmaarten locatie de Molenkamp. Dit tot groot plezier van de bewoners.

De afloop van vandaag was gelukkig vele malen beter dan die van de Titanic……

Vanuit de haven in Goor werd er naar Almelo gevaren naar de almelosche watersport vereniging.

Aldaar werd aangelegd om te genieten van vers gebakken frietjes en snacks.

Onderweg had gastvrouw Joke van Stichting GOAL alles op orde met koffie/thee, koekjes, sapjes en advocaatjes.

Dat schipper Franz van @stichtingvarenmetwielen alles onder controle had was duidelijk, want er werd in alle rust een potje Rummikub gespeeld.

Het schitterende najaarsweer deed de rest en de muziek aan boord speelde door…….terwijl de boot NIET zonk!!!

Dag 6 van Stichting Goal: Een onvergetelijke vaartocht met TMZ Het Dijkhuis!

Vandaag mochten we de ouderen van TMZ Het Dijkhuis uit Borne meenemen op een prachtig uitje met de boot De Quincy. Wat een dag vol warmte, gezelligheid en heerlijke verwennerij! Van een lekker kopje koffie tot een glaasje advocaat, een stevige bal gehakt en zelfs een vers fruit hapje – alles was aanwezig om het gezelschap in de watten te leggen.

Er werd volop gekletst, gelachen en zelfs gevaren – bijna iedereen heeft even achter het roer gestaan.  Voor de liefhebbers was er ook tijd om een hengeltje uit te gooien. Het is en blijft altijd genieten op het water!

Met een glimlach op het gezicht kijken we terug op dit intieme en gezellige avontuur. Bedankt aan iedereen die erbij was en deze dag zo bijzonder maakte!