Yalp- GOALympics wintereditie

Wie kent ‘m niet, het wereldbekende nummer “Johnny be good” van Chuck Berry uit 1958. Met name voor de ietwat “ouderen” uit onze samenleving, roept dit herinneringen op. Wanneer de Yalp- GOALympics wintereditie plaatsvindt, schalt deze hit door de IJsbaan Twente, en zongen de bewoners van Trivium Meulenbeltzorg, Zorgfederatie Oldenzaal en De Twentse Zorgcentra die daar te gast waren  “Gianni be good”. Gianni Romme is namelijk ambassadeur van Stichting GOAL en nodigt de doelgroepen waar GOAL zich sterk voor maakt, uit op de IJsbaan Twente!

De bewoners van TMZ, ZFO en DTZC kregen een uniek ijsfestijn aangeboden. Het bedrijf Yalp, (die lid is van Stichting GOAL) en de IJsbaan Twente, hebben de handen ineen geslagen en gezamenlijk het project opgepakt. Het was een sensationele middag waar mensen met een verstandelijke beperking en kwetsbare ouderen een middag ijsplezier beleefden. Dat varieerde van “De Curlinquiz” waar Gianni  één van de teamcaptains was, tot aan een demonstratie kunstschaatsen door Lara ter Mors, een groot talent uit de regio. En natuurlijk mocht iedereen rondjes schaatsen, of in een rolstoel mee, voortgeduwd door de mensen van Yalp of Gianni.

Natuurlijk was er koek- en zopie in het schaatscafé. Ja, zelfs overheerlijke erwtensoep. En op een groot scherm wordt de Elfstedentocht afgespeeld.
Op de ijsbaan speelde intussen het dweilorkest “De Hofbloazers” van Apollo uit Goor, alsof het de WK afstanden was

Kortom; het was voor de bewoners van TMZ, ZFO en DTZC een onvergetelijke middag. Maar dat gold ook zeker voor alle mensen van Yalp en de ondersteuners van de IJsbaan Twente. Natuurlijk met Gianni voorop…….
♪♪♪ “Go Gianni GOAL-GOAL-GOAL…. Gianni be good” ♪♪♪

Meer projecten